Viestinnän konsulttiyritys Tekir Oy jatkoi kasvuaan viime vuonna. Yhtiö on kasvanut kannattavasti yhtäjaksoisesti jo 11 tilikautta.
Tekirin myyntikate kasvoi viisi prosenttia päätyen 3,7 miljoonaan euroon vuonna 2019. Yhtiön liikevaihto nousi 3,95 miljoonaan euroon, josta liikevoitto oli 13,2 prosenttia (524 392 euroa).
”Vuosi 2019 osoittaa, että sitä edeltävän vuoden huipputulos ei ollut yksittäinen onnistuminen vaan olemme saavuttaneet uuden liikevaihdon tason, jonka pystyimme myös ylittämään. Ylitimme myös suhteellisessa kannattavuudessa pitkän aikavälin tavoitteemme, vaikka liikevoittomme laski edellisestä vuodesta. Erityisesti vuoden 2019 jälkipuolisko oli erinomainen sekä liikevaihdossa että kannattavuudessa”, Tekirin vs.toimitusjohtaja Riikka Kouhi sanoo.
”Kiitos kuuluu ennen kaikkea asiakkaillemme, jotka luottavat meihin ja osaamiseemme laajasti niin vaativissa viestinnän tilanteissa kuin viestinnän ja liiketoiminnan kehittämisessä. Kiitos myös kaikille tekirläisille, jotka ovat tehneet työtä asiantuntemuksella ja antaumuksella”, vs. toimitusjohtaja Kouhi sanoo.
Vuonna 2019 Tekirissä kasvoivat erityisesti talous- ja sijoittajaviestinnän palvelut sekä strategisen viestinnän ja suunnittelun konsultointi. Tekirin palvelut myös laajenivat uusille alueille, muun muassa työyhteisöviestintään ja entistä vahvempaan vastuullisuuden konsultointiin.
”Tämän vuoden äärimmäisen poikkeuksellisissa tilanteissa, keskellä koronaviruksen vaikutuksia, asiakkaamme ovat luottaneet meihin enemmän kuin koskaan. Ensimmäisellä kvartaalilla olemme ylittäneet selvästi viime vuoden vastaavan jakson liikevaihdon ja tuloksen. Tekir on tänä vuonna entistäkin vahvempi, osaavampi ja laaja-alaisempi”, kertoo Tekirin hallituksen puheenjohtaja Harri Saukkomaa.
Vuonna 2020 Tekirin palveluihin kuuluu myös organisaatioiden tuki ilmastonmuutoksen torjunnassa Sini Harkin aloitettua johtavana konsulttina tammikuussa.
”Uudistimme vuoden 2019 aikana strategiamme ja sen mukaisesti rekrytoimme uusia osaajia täydentämään jo ennestään vahvaa asiantuntijajoukkoamme. Olemme entistä valmiimpia ja vahvempia toimimaan asiakkaittemme kokonaisvaltaisena kumppanina. Pystymme tarjoamaan laadukkaita palveluita kaikilla maineen osa-alueilla ja koko markkinointiviestinnän kentällä”, vs. toimitusjohtaja Riikka Kouhi sanoo.