Kriisiviestintää vai viestintää kriisistä?
Kun maailma on myllerryksessä tai yksittäinen organisaatio ajautuu vaikeuksiin, nousee viestintä nopeasti valokeilaan. Mutta milloin on kysymys kriisiviestinnästä ja milloin......
03 kesäkuun, 2025Mainekriisi on organisaatiolle usein ainutkertainen tapahtuma. Se tekee tilanteesta vaikean. Ennakointi ja riskien tunnistaminen auttaa, mutta paraskin kriisiviestintäsuunnitelma on lopulta juuri niin hyvä kuin sen toteuttajat. Kriisin puhjetessa ensimmäiset hetket ovat kaikkein tärkeimmät. Usein organisaatio joutuu viestimään tilanteessa, jossa sillä ei ole kaikkia faktoja tiedossa. Silti on kriittisen tärkeätä, että viesti pysyy johdonmukaisena tilannekuvan tarkentuessa: tarina ei saa muuttua. Pahimmillaan mainekriisi voi uhata koko organisaation olemassaoloa.
Kriisinumeromme päivystää 24/7 +358 10 666 1188
Meillä on vuosien kokemus erilaisten organisaatioiden ylimmän johdon ja viestinnän tukemisesta mainekriiseissä ja varautumisessa. Tunnemme mistä ja miten erilaiset kriisit syntyvät ja miten niihin on mahdollista vaikuttaa.
Autamme asiakkaitamme kartoittamaan toiminnassaan piileviä riskejä ja varautumaan mahdollisiin maineuhkiin. Ennaltaehkäisemme ja minimoimme kriisien aiheuttamia mainevahinkoja ja parannamme organisaatioiden viestinnällisiä toimintavalmiuksia. Kriisin keskellä toimimme ylimmän johdon ja viestinnän asiantuntijoiden neuvonantajana, sparraajana sekä tarvittaessa viestinnän toteuttajana – kyseenalaistamme, haastamme ja kannustamme. Luomme viestit ja valmennamme puhehenkilöt kohtaamaan tärkeimmät sidosryhmät.
Kriisin jälkeen selvitämme siihen johtaneet syyt, sen jättämän mainevaurion vakavuuden sekä laadimme ja toteutamme suunnitelman maineen ja viestintävalmiuksien parantamiseksi.
Issues Management -maineriskikartoitus
Kriisiviestintäsuunnitelmat
Kriisiviestinnän simulaatioharjoitus
Mediavalmennukset
Kriisiviestinnän päivystys 24/7 ja viestinnän jatkuva konsultointi
Auditoinnit
Kun maailma on myllerryksessä tai yksittäinen organisaatio ajautuu vaikeuksiin, nousee viestintä nopeasti valokeilaan. Mutta milloin on kysymys kriisiviestinnästä ja milloin......
03 kesäkuun, 2025Kyberhyökkäyksistä puhuttaessa on oikeastaan kysyttävä milloin, ei jos. Kyberuhat ovat arkea ja organisaatioiden on valmistauduttava niihin yhtä huolellisesti kuin mihin......
14 huhtikuun, 2025Poliitikon kriisiviestintä kompastuu usein tyypilliseen syyhyn: tarina muuttuu. Samalla politiikan kohuissa on hieman erilaiset säännöt kuin yrityselämässä. ”Minä en ollut......
23 huhtikuun, 2024