Tekirin liikevaihto nousi yli kolmen miljoonan ja liikevoitto lähes kolminkertaistui

Yhtiö tavoittelee vahvaa kasvua myös vuonna 2018 ylivertaisella liiketoimintaymmärryksellä.

Viestinnän konsultointiyritys Tekirin vuoden 2017 liikevaihto nousi 3,1 miljoonaan euroon. Kasvuvauhti vuoteen 2016 verrattuna oli 23,3 prosenttia. Tekirin vuoden 2017 liikevoitto oli 347 565 euroa (117 600 eur vuonna 2016), mikä tarkoittaa 11,3 prosentin liikevoittoa.

”Onnistuimme kasvamaan kymmenennen perättäisen vuoden, ja kasvuvauhtimme kiihtyi edellisvuoteen verrattuna. Tästä kiitos kuuluu sekä pitkäaikaisille että uusille asiakkaillemme, jotka luottivat osaamiseemme ja näkemykseemme. Näin vahva kasvu ja kannattavuuden parantuminen ei onnistu ilman loistavia tekijöitä, ja olen ylpeä jokaisesta tekirläisestä, joka oli tätä osaltaan luomassa”, sanoo toimitusjohtaja Mikko Hämeenniemi.

Vuoden 2017 kasvu jakautui tasaisesti kaikkien Tekirin tarjoamien palvelujen kesken. Erityisen selvästi vuonna 2017 painottuivat suuret ja pitkäaikaiset projektit.

”Tekir on vahvistanut asemaansa joka vuosi asiakkaidensa liiketoiminnan ymmärtäjänä ja muutoksen tulkkina. Tekirin palvelut ovat ylivertaisia niissä tilanteissa, joissa asiakkailla ei ole varaa epäonnistua. Olemme osoittaneet, että luomme ja tuomme asiakkaillemme mielenrauhaa ja rauhaa keskittyä olennaiseen ja oikeisiin asioihin. Viime vuosi oli Tekirin ja oman yrittäjähistoriani huikein onnistuminen. Sen teki yhdessä koko Tekirin huippujoukko”, sanoo Tekirin hallituksen puheenjohtaja Harri Saukkomaa.

Tekir tavoittelee vahvaa kasvua myös vuonna 2018. Kasvun tuovat erityisesti vaikuttajaviestintä, jatkuva sijoittajaviestintä, liiketoimintajärjestelyt sekä Tekir Kuhina, joka tarjoaa digitaalisen markkinoinnin, vaikuttajamarkkinoinnin, sosiaalisen median ja sisältömarkkinoinnin luovia palveluita.

”Viime vuoden uusia aluevaltauksiamme olivat Kuhina-yksikön kasvu oman alansa merkittäväksi toimijaksi sekä laajennettu tarjoamamme jatkuvassa sijoittajaviestinnässä, yritysjärjestelyissä ja vaikuttajaviestinnässä. Olemme panostaneet paljon asiakkaidemme liiketoiminnan ymmärtämiseen ja strategiseen näkemykseen. Uskomme, että nämä panostukset tuovat meille edelleen kasvua sekä uusissa palveluissamme että perinteisissä vahvuusalueissamme varautumisen, kriisiviestinnän, valmennusten ja mediaviestinnän alueilla”, kommentoi Hämeenniemi.