
Tekirin uusi PR- ja mediaviestinnän johtava konsultti Henna Helne kertoo alan kiinnostavimmista ilmiöistä
Tekir on nimittänyt pitkän linjan mediaviestinnän ammattilaisen Henna Helneen PR- ja mediaviestinnän johtavaksi konsultiksi. Yli viisitoista vuotta suurissa mediataloissa toimittajanuraansa rakentanut Henna hyppäsi Tekirin kelkkaan vuonna 2020.
PR:n ja mediaviestinnän johtavaksi konsultiksi nimitetty Henna Helne kertoo, että uuden roolin aloittaminen Tekirissä on unelmien täyttymys. Hän on ylpeä saadessaan johtaa liiketoiminta-aluetta yrityksessä, jossa asioihin suhtaudutaan ajatellen, suurella sydämellä ja uteliaisuudella.
Ennen uraansa Tekirissä Henna on työskennellyt mediatalojen toimituksissa eri rooleissa, kirjoittanut esikoistietokirjansa ja työskennellyt kasvumarkkinointiin ja sisällöntuotantoon erikoistuneessa yrityksessä.
“Uudessa roolissani kiteytyy upeasti kaikki mitä olen aiemmalla urallani tehnyt. Koen myös Tekirissä tekeväni journalistista työtä, ja vahva toimittajatausta sekä mediakentän tuntemus tukee ymmärrystäni siitä, mitä media tarvitsee”, Henna kertoo.
Kaikki liiketoiminta tarvitsee ilmiöittämistä
Tekirin asiakkuuksissa Henna etsii intohimoisesti “timantteja” yritysten liiketoiminnoista, ihmisistä ja innovaatioissa. PR ja mediatyö on oivallinen työkalu positiivisen maineen luomiseksi ja kasvattamiseksi.
”Jokaisella yrityksellä ja organisaatiolla on kiinnostavaa kerrottavaa, mutta moni ei tunnista omia timanttejaan. Kun yritys kiinnostaa yleisöä, on sillä myös suora vaikutus tulokseen.”
PR tarkoittaa organisaation maineen ja sidosryhmäsuhteiden hallintaa strategisella viestinnällä. Mediaviestintä puolestaan keskittyy vuorovaikutukseen ansaitun median kanssa. Tekirissä kokonaisuuden lähtökohtana on yritysten liiketoimintojen ilmiöittäminen.
“Tärkeimmät eetoksemme tekriläisessä PR:ssä ja mediaviestinnässä ovat yhteiskunnallinen ilmiöittäminen ja liiketoiminnan oivalluttaminen. Se pitää sisällään strategisen mainetyön ja kiinnostavuuden lisäämisen”, Henna kertoo.
Tekirissä PR- ja mediaviestintää tehdään samassa rajapinnassa muiden viestintäpalveluidemme, kuten varautumisen, vaikuttamisen ja vastuullisuuden kanssa. Monet asiakkaat haluavat satsata strategiseen tekemiseen, pitkäaikaisiin vaikutuksiin sekä aitoon vaikuttavuuteen.
”Emme luo keinotekoisia rajoja eri liiketoiminta-alueidemme välille, vaan keskustelemme ja haastamme toistemme ajattelua, mikä synnyttää innovatiivisia ratkaisuja asiakkaiden tarpeisiin.”
”Relevantit viestintätoimistot eivät tee höttöä, vaan kaikki kampanjatyö perustuu tietoon.”
Hot right now, eli mikä trendaa tällä hetkellä?
Henna nostaa dataan ja tutkimukseen, sekä yhteiskunnallisiin ilmiöihin pohjautuvan PR:n alan kiinnostavimmiksi ilmiöksi tällä hetkellä. Maailma on murroksessa ja epävarmuuden aikana organisaatiot, jotka pystyvät tarjoamaan tutkittua tietoa ja kontekstia ajankohtaisiin ilmiöihin herättävät luottamusta ja voivat vaikuttaa yhteiskunnalliseen keskusteluun.
“Tutkimukseen perustuvan PR- ja mediatyön vaikuttavuuden tasoa on helpompaa mitata ja strategisemmalla tekemisellä saadaan vaikuttavampia tuloksia. Relevantit viestintätoimistot eivät tee höttöä, vaan kaikki kampanjatyö perustuu tietoon”, Henna kertoo.
Epävarmuuden aikana myös aitous ja rehellisyys erottuvat edukseen. Vastuullisuus, erityisesti sosiaalinen vastuu, korostuu ja kiinnostaa yhä enenevissä määrin. PR- ja mediaviestinnässä arvopohjan esiintuominen on tärkeää, koska se rakentaa luottamusta, merkityksellisyyttä ja inhimillisyyttä.
“PR:ssä korostuu nykypäivänä autenttinen sisältö, joka saattaa syntyä myös työntekijöiden toimesta. Aidot tarinat ja yrityksen oikea ääni vetoavat yleisöön.”
Tuomme asiakkaillemme mielenrauhaa lähes 40 viestinnän ammattilaisen voimin. Voit tutustua asiantuntijoihimme Ihmiset-sivulla. PR:n ja mediaviestinnän palvelumme löydät PR & Media -sivulta.