– Te
– Te
Tekir suunnitteli ja toteutti Lantmännen Unibaken Roosa pulla -kampanjan PR-viestintää medialle ja somevaikuttajille.
Tekirin rooli:
PR-toimenpiteiden suunnittelu
Kyselytutkimuksen suunnittelu ja toteutus yhteistyössä SynoIntin kanssa
Tiedote ja juttuvinkit medialle
Näytejakelujen ideointi ja toteutus yhteistyössä Crunch Brunchin kanssa
Näytejakelun kirjeen suunnittelu ja taitto
Taustatietona tarjottavien kampanjan ja tutkimustulosten yhteenvedot
Pakasteleipomotuotteiden ammattilaisen Lantmännen Unibaken vuoden 2021 Roosa pulla -kampanja tarjosi hyvän syyn herkutella ja samalla tukea suomalaista syöpätutkimusta Syöpäsäätiön Roosa nauha -keräyksen kautta. Lantmännen Unibake osallistui Roosa pullallaan keräykseen jo seitsemättä kertaa.
Tekir suunnitteli ja toteutti kampanjan PR-viestintää. Tavoitteena oli lisätä tietoisuutta sekä kampanjasta että Lantmännen Unibakesta niin median kuin somevaikuttajien keskuudessa. Kampanjan tueksi toteutettiin kyselytutkimus Suomen pullakulttuurista. Tutkimuksen tulokset jaeltiin kampanjan yhteydessä. Viestinnässä hyödynnettiin Roosa pulla -kampanjan visuaalista ilmettä sekä pääviestejä kuten ”Hyvä syy herkutella”.
Kampanja huipentui kansalliseen korvapuustipäivään 4.10., jolloin Lantmännen Unibake toimitti suomalaisiin radiotoimituksiin ja somevaikuttajille Crunch Brunchin räätälöimän herkullisen pullatoimituksen.
“Tekir oli osaava kumppani Roosa pulla -kampanjan viestinnän suunnitteluun. Tämä oli meille seitsemäs vuosi kampanjan kanssa ja saimme kehitettyä viestintään uutta kulmaa ja pidettyä kiinni toimivista elementeistä aiemmilta vuosilta. Yhteistyö Tekirin kanssa oli tehokasta ja sujuvaa. Tiimi piti hyvin langat käsissään niin kokonaiskuvan kuin yksityiskohtien kanssa. Saimme hyvän näkyvyyden pullatutkimuksellemme mediassa Tekirin verkostojen ja ahkeran työn myötä!” kertoo Lantmännen Unibaken markkinointipäällikkö Kaisa Kivistö.