
Henriina Rantala ja Konstantin Kouzmitchev vahvistamaan Tekirin vaikuttajaviestinnän palveluita
Tekirin vaikuttamisen palvelut ovat vahvistuneet kahdella kovan luokan osaajalla, kun Henriina Rantala ja Konstantin Kouzmitchev aloittivat Tekirin vaikuttajaviestinnän konsultteina 11.8. alkaen.
Henriina Rantalalla on vahva kokemus viestinnästä, vaikuttamisesta ja poliittisesta päätöksenteosta eri tasoilta. Hän on kerryttänyt osaamistaan monipuolisissa tehtävissä muun muassa Kokoomusopiskelijoiden puheenjohtajana, ammattijärjestössä sekä toisen viestintätoimiston palveluksessa. Lisäksi hän toimii päättäjänä kunta- ja aluetasolla vaativissa luottamustehtävissä. Henriina on kartuttanut merkittävää kokemusta Kokoomuksen sisäisissä luottamustehtävissä vuosien varrella. Koulutukseltaan Henriina on valtiotieteiden maisteri, pääaineenaan globaali kestävyys. Häntä innostavat erityisesti maa- ja metsätalouteen, sosiaali- ja terveyspolitiikkaan, kestävään kehitykseen sekä työelämään liittyvät kysymykset.
Konstantin Kouzmitchev on yhteiskunnallisen vaikuttamisen ammattilainen, jolla on kokemusta sekä yritysmaailmasta että järjestösektorilla työskentelystä. Konstantin siirtyy Tekiriin Akavan koulutuspolitiikan johtavan asiantuntijan tehtävästä. Aiempaa kokemusta hänellä on muun muassa pääomasijoitusalalta, työeläkevakuutusyhtiöstä sekä erilaisista viestinnän tehtävistä. Lisäksi hän on toiminut aiemmin Suomen ylioppilaskuntien liiton puheenjohtajana ja ollut aktiivinen Kokoomuksessa. Pääaineenaan strategiaa opiskellut Konstantin on koulutukseltaan tuotantotalouden diplomi-insinööri Aalto-yliopistosta.
Minkälaista osaamista tuot mukanasi, ja miten se hyödyttää Tekirin asiakkaita?
“Diplomi-insinöörin opinnoissa olen tottunut ratkomaan yritysten strategiaan ja liiketoimintaan liittyviä kysymyksiä analyyttisesti ja ratkaisukeskeisesti. Tämä yhdistettynä vahvaan yhteiskunnalliseen kokemukseen ja laajoihin verkostoihin antaa ainutlaatuisen näkökulman asiakkaiden haasteiden ratkaisemiseen. Näin voin auttaa rakentamaan ratkaisuja, jotka kestävät sekä markkinoiden että yhteiskunnan muutoksia”, Konstantin kertoo.
”Koen vahvuudekseni vahvan poliittisen kokemuksen ja tarkan yhteiskunnallisen pelisilmän. Tuon mukanani syvällisen ymmärryksen poliittisesta vaikuttamisesta ja päätöksenteon prosesseista sekä kyvyn sijoittaa asioita laajempaan yhteiskunnalliseen kontekstiin. Tavoitteenani on tukea asiakkaita monimutkaisissa toimintaympäristöissä toimimisessa sekä auttaa heitä ennakoimaan muutoksia entistä tehokkaammin”, Henriina avaa taustaansa.
”Vaikuttajaviestintä on avain yrityksen menestymiseen.”
Eduskuntavaaleihin on alle kaksi vuotta, ja puolueiden vaalivalmistelut ovat jo käynnissä. Mitkä tulevat olemaan keskeisimpiä teemoja vaalikentillä?
”Nykyisellä hallituskaudella talouden tasapainotus on ollut keskeinen teema. Sen merkitys ei katoa mihinkään, vaan talous tulee olemaan tärkeä aihe myös tulevien vaalien alla. Tulevat vaalit tulevat olemaan vahvasti myös sotevaalit, sillä hyvinvointialueiden alkutaival on ollut varsin kivinen. Turvallisuuspoliittinen tilanne on nostanut myös energiapolitiikan vahvasti esiin, mikä taasen kytkeytyy tiiviisti ilmasto- ja huoltovarmuuskysymyksiin”, Henriina toteaa. Konstantin lisää: ”Elämme varsin haastavassa ja epävarmassa maailmantilassa, jolloin yleensä perinteiset teemat, kuten talous, sote, työllisyys ja turvallisuus, pääsevät keskiöön. Nämä tulevat korostumaan myös tulevien eduskuntavaalien keskusteluissa.”
Miksi yritysten on tärkeää panostaa vaikuttajaviestintään?
”Vaikuttajaviestintä on avain yrityksen menestymiseen. Se on keino saada omia tavoitteita läpi, oli kyse sitten poliittiseen keskusteluun tai vaikka lainsäädäntöön vaikuttamisesta. Jos yritys ei onnistu saamaan omaa viestiään läpi selkeästi ja ymmärrettävästi, on peli siinä kohtaa käytännössä menetetty. Eduskuntavaalien lähestyessä vaikuttajaviestinnässä onnistumisen merkitys korostuu, sillä nyt aletaan lyömään lukkoon tavoitteita tuleville vuosille”, Henriina toteaa.
”Poliittisessa päätöksenteossa tehdään jatkuvasti linjauksia, jotka vaikuttavat yritysten ja organisaatioiden toimintaedellytyksiin. Vaikuttajaviestintä on ainoa tapa varmistaa, että oma näkökulma kuuluu ja huomioidaan. Eduskuntavaalit ja niitä seuraavat hallitusohjelmaneuvottelut ovat edunvalvonnan kannalta ratkaiseva hetki, jolloin päätetään suuntaviivat tuleville vuosille”, Konstantin komppaa uutta kollegaansa.
Lämpimästi tervetuloa Tekiriin, Henriina ja Konstantin!
Tuomme asiakkaillemme mielenrauhaa lähes 40 viestinnän ammattilaisen voimin. Voit tutustua asiantuntijoihimme Ihmiset-sivulla. Vaikuttajaviestinnän palvelumme löydät Vaikuttajaviestintä-sivulta.