Kriisiviestintä ja varautuminen

Mainekriisi on organisaatiolle usein ainutkertainen tapahtuma. Ennakointi ja riskien tunnistaminen auttaa, mutta paraskin kriisiviestintäsuunnitelma on lopulta juuri niin hyvä kuin sen toteuttajat. Mainekriisin puhjetessa ensimmäiset hetket ovat kaikkein tärkeimmät. Usein organisaatio joutuu viestimään tilanteessa, jossa sillä ei ole kaikkia faktoja tiedossa. Silti on kriittisen tärkeätä, että viesti pysyy johdonmukaisena tilannekuvan tarkentuessa: tarina ei saa muuttua. Pahimmillaan mainekriisi voi uhata koko organisaation olemassaoloa.

Kriisinumeromme päivystää 24/7 +358 10 666 1188

Tekir on Suomen paras maineenhallinnan ja kriisiviestinnän osaaja.

Meillä on vuosien kokemus erilaisten organisaatioiden ylimmän johdon ja viestinnän organisaatioiden tukemisesta mainekriiseissä ja varautumisessa. Tunnemme mistä ja miten erilaiset kriisit syntyvät ja miten niihin on mahdollista vaikuttaa.

Autamme asiakkaitamme kartoittamaan toiminnassaan piileviä riskejä ja varautumaan mahdollisiin maineuhkiin. Ennaltaehkäisemme ja minimoimme kriisien aiheuttamia mainevahinkoja ja parannamme organisaatioiden viestinnällisiä toimintavalmiuksia. Kriisin keskellä toimimme ylimmän johdon ja viestinnän asiantuntijoiden neuvonantajana, sparraajana sekä tarvittaessa viestinnän toteuttajana – kyseenalaistamme, haastamme ja kannustamme. Luomme viestit ja valmennamme puhehenkilöt kohtaamaan tärkeimmät sidosryhmät.

Kriisin jälkeen selvitämme siihen johtaneet syyt, sen jättämän mainevaurion vakavuuden ja laadimme ja toteutamme suunnitelman maineen ja viestintävalmiuksien parantamiseksi.

Saat meiltä apua muun muassa  

plus-icon

Issues Management -maineriskikartoitus

plus-icon

Kriisiviestintäsuunnitelmat

plus-icon

Mediavalmennukset

plus-icon

Kriisiviestinnän päivystys 24/7 ja viestinnän jatkuva konsultointi

plus-icon

Auditoinnit

plus-icon

Kriisisimulaatiot

Ota yhteyttä asiantuntijoihimme

Lue lisää ajatuksiamme kriisiviestinnästä