Pieni haastaja on kasvanut vahvaksi, tunnetuksi ja laaja-alaiseksi liiketoiminnan ja viestinnän osaajaksi.
Tekir aloitti viestinnän konsultoinnin pahimpaan mahdolliseen aikaan: keskellä finanssikriisiä 2008. Yhtiön perustaja Harri Saukkomaa halusi tehdä viestintää uudella tavalla: suorasukaisemmin, avoimemmin, intohimoisemmin. Hän halusi viestinnän olevan osa liiketoimintaa.
Perustajan vahva tausta journalismissa ja median liiketoiminnassa toi ensimmäiset asiakkaat ja onnistuneet kriisiviestinnän operaatiot.
“Kasvu oli oikeastaan iloinen yllätys. Ainakaan se ei ollut tärkein tavoitteemme alussa. Mutta kasvua syntyi, kun suuret asiakkaat alkoivat luottaa uuteen ja pieneen tulokkaaseen. Nyt meitä tekirläisiä on kolmisenkymmentä, ja liikevaihtomme oli viime vuonna 3,1 miljoonaa euroa. Kasvu jatkuu yhä vahvana”, sanoo Tekirin hallituksen puheenjohtaja Harri Saukkomaa.
Tekirin menestyksen salaisuus piilee liiketoiminnan ymmärtämisessä, kunnianhimoisessa asiakkaan ongelmien ratkaisemisessa, jatkuvassa uuden oppimisessa ja intohimoisessa tekemisessä. Vaativan maineenhallinnan ja kriisiviestinnän ymmärrys ja osaaminen ovat vahvasti Tekirin perimässä. Tekir onkin noussut näillä alueilla Suomen johtavaksi konsulttiyritykseksi.
Tekirin näkemyksen mukaan kaiken viestinnän tulee tukea asiakkaiden liiketoimintaa. Yksittäisten viestintätekojen vaikutus jää vähäiseksi, jos ne eivät istu osaksi yrityksen strategiaa. Siksi asiakkaina on usein paitsi viestinnän ammattilaisia, myös yritysten johtoryhmiä ja hallituksia.
Viime vuosina Tekir on laajentanut toimintaansa talous- ja sijoittajaviestintään, vaikuttajaviestintään, muutostilanteiden varautumiseen ja viestintään sekä markkinointiin. Vajaat pari vuotta toiminut Tekir Kuhina keskittyy sisältömarkkinointiin, digitalisoituvaan viestintään ja tulevaisuuden datapohjaiseen maailmaan.
“Tekir on tullut pitkän matkan alkujuuriltaan. Olemme rakentaneet vaativan maineenhallinnan pohjalle jatkuvasti uutta ja kehittäneet Tekiriä siten, että asiakas saa meiltä aina parasta palvelua ja parhaat tiimit käyttöönsä. Kasvumme osoittaa, että olemme onnistuneet. Kiitos kuuluu asiakkaillemme ja kaikille tekirläisille osaajille vuosikymmenen ajalta”, sanoo Tekirin toimitusjohtaja Mikko Hämeenniemi.
Lopulta Tekirin vahvuus tänään selittyy yrityksen ainutlaatuisella kulttuurilla. Tekir on jakanut aina paljon vastuuta nuorille tekijöille, joista on kasvanut yhtiön sisällä vahvoja ja kokeneita asiantuntijoita. Ajatus “Mikään ei ole mahdotonta” on syvällä Tekirin kulttuurissa. Yhtiön tärkein palvelu on ajattelu. Tekir on aina uskonut brutaaliin totuudellisuuteen.
Juhlan kunniaksi Tekir tuo loppuvuoden 2018 aikana esiin eri näkökulmia luottamuksesta, joka on ollut tärkeässä roolissa koko yrityksen historian ajan niin asiakastyössä kuin Tekirin työyhteisössä.
Seuraa Tekirin 10-vuotisjuhlan aiheita Tekirin kanavissa tai tunnisteilla #tekirX!
Tekir on vaativaan maineenhallintaan erikoistunut viestinnän konsulttiyritys. Tekir tarjoaa palveluita lisäksi muun muassa strategiaviestinnän, talous- ja sijoittajaviestinnän ja vaikuttajaviestinnän alueilla. Tekirin Kuhina-yksikkö palvelee erityisesti digitaalisessa viestinnässä ja markkinoinnissa. Tekirin liikevaihto vuonna 2017 oli 3,1 miljoonaa euroa. Yhtiössä työskentelee 29 viestinnän ja liiketoiminnan asiantuntijaa. Vuonna 2018 Tekir juhlii 10 vuoden taivaltaan.