Taloustutkimuksen toteuttamassa viestintäalan imagotutkimuksessa Tekir oli vastaajien mielestä paras osaaja yli puolessa tutkituista osa-alueista.
Kymmenvuotisjuhliemme kunniaksi saimme ennen joulua parhaan mahdollisen lahjan, kun Taloustutkimuksen toteuttaman viestintäalan imagotutkimus osoitti työmme kantaneen hedelmää. Tutkituista 19 osa-alueesta Tekir vei ensimmäisen sijan kaiken kaikkiaan 11 osa-alueella. Loistavat tulokset, joista olemme sekä kiitollisia että ylpeitä.
Erityisen ylpeitä olemme siitä, että juhlavuotemme päätteeksi alan päättäjät ja asiantuntijat arvioivat meidät parhaiksi juuri niillä osa-alueilla, joihin olemme panostaneet viimeiset kymmenen vuotta.
Tekirin alkuhetkistä lähtien olemme painottaneet liiketoiminnan ymmärrystä. Jotta pystymme auttamaan asiakkaitamme keskittymään olennaiseen vaativien viestintätilanteiden keskellä, meidän täytyy ymmärtää, mikä heille on tärkeää. Mitä he tavoittelevat, mitkä sidosryhmät heille ovat tärkeimpiä, mitä heidän toimialallaan tapahtuu?
Tähän panostamme sekä uusien tekirläisten perehdytyksessä että kaikissa asiakasprojekteissa, joiden aluksi (ja usein ennenkin) paneudumme aina asiakkaan liiketoimintaan ja toimintaympäristöön. Kuuntelemme asiakasta, ja sen pohjalta luomme vahvan näkemyksen. Vain näin voimme ratkaista asiakkaidemme ongelmia.
Olemme myös aina lähteneet siitä, että emme laita asiakasta tiettyyn muottiin tai osaksi meidän määrittelemäämme prosessia. Ketteryys, nopealiikkeisyys, joustavuus ja kyky mukautua tilanteisiin ovat Tekirin asiakaslupauksen ytimessä. Ja ne auttavat meitä toimimaan muutosten keskellä. Näitä ominaisuuksia asiakkaammekin selvästi arvostavat.
Iso kiitos kaikille asiakkaillemme, jotka ovat meihin vuosien varrella luottaneet ja antaneet meille mahdollisuuden konsultoida heitä merkittävien asioiden parissa. Iso kiitos myös kaikille tekirläisille, jotka ovat ottaneet yhteisen näkemyksemme omakseen ja kehittäneet osaamistaan alan ehdottomaan kärkijoukkoon.
Tästä on hienoa lähteä rakentamaan Tekiriä kohti seuraavaa kymmentä vuotta!
Taloustutkimuksen toteuttama viestintäalan imagotutkimus toteutettiin syys-lokakuussa 2018.
Tutkimuksessa selvitettiin mm. viestintäalan yritysten tunnettuutta, osaamisprofiilia, yrityskuvatekijöitä sekä alan kehitysnäkymiä lähitulevaisuudessa. Vastaajina olivat eri toimialojen viestinnästä vastaavat päättäjät ja asiantuntijat, yhteensä 667 eri yrityksen edustajaa.